Sahih hadis kaynaklarında, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in herhangi bir sebeple dökülen saç kıllarının yerine başkasına ait saç kıllarını eklemeyi yasakladığı rivayet edilmektedir. Nitekim Ensar’dan olan bir cariye evlendikten sonra hastalanmış ve saçları dökülmüştü. Ailesi dökülen saçlarının yerine ona takma saç bağlamak isteyince bunu Efendimiz’e sordu. Hz. Peygamber şöyle buyurdu: “Allah saç ekleyene ve eklettirene lanet etsin” (Buhârî, Libas, 83; Müslim, Libas, 117) buyurarak buna izin vermedi. Başka bir olay da şöyle vuku bulmuştur: Yine Ensardan bir kadın oğlunun evlenmek üzere olduğunu, saçının da bir hastalık sonucu döküldüğünü, düğün evveli başına saç ekletmek istediğini Hz. Peygambere arz etti. O da “Allah saç ekleyene ve eklettirene lanet etsin” (Müslim, Libas, 115) buyurdular.
Bu ve benzeri hadis-i Şeriflerden hareketle İslam âlimleri erkek veya kadının ister hastalık ve saç dökülmesi sebebiyle, isterse güzellik kastıyla başına saç eklemesini, başına başkasına ait olan saçı (peruk) takmasını caiz görmemişlerdir. Fakat insan saçı dışında ipek, iplik, yün ve benzerinden yapılmış sentetik peruğun takılmasını, fakihlerin çoğunluğu caiz görmektedirler (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâî, V, 125; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 107; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, VI, 88). Saç ektirme veya ekleme ile ilgili olarak yukarıda zikredilen hadislerdeki yasağın sebebi, genel olarak, insanın herhangi bir cüz’ünü kullanmanın insana saygının gereği caiz olmayışı veya Allah’ın yarattığı şekli değiştirme ve insanları aldatma şeklinde açıklanmaktadır. Öte yandan hadislerde bahse konu olan ekleme, başkalarının organik saçlarını ekleme olarak anlaşılmıştır. Dolayısı ile bu illetin gerçekleşmediği durumda, söz konusu yasak da gündeme gelmeyecektir. Buna göre, saçları dökülen kimselerin, yine kendilerinden alınan saç köklerinin dökülen yerlere nakledilmesi anlamında saç ektirmeleri caizdir.